לוגו סמג

< לכל הכתבות

מסלולי הקפה

קפה וחלב – השילוב המושלם

את התוצרים הקלאסיים הנהדרים של בתי הקפה האיטלקיים והבינלאומיים ניתן להכין ולשתות בבית.
זמן קריאה 1 דקה

השילוב של חלב וקפה אספרסו הוליד באיטליה וברחבי העולם משקאות שהפכו לחלק מחיי היומיום שלנו. אנחנו בדרך כלל נהנים מהם בבר, עם זאת, בעזרת הציוד המתאים, אנחנו יכולים להכין אותם בבית, להפוך חלב לקצף רך, וליצור את ההתמחות המושלמת שלנו.

בואו נבחן לעומק את המשקאות האיטלקיים והבינלאומיים הפופולריים ביותר על בסיס קפה אספרסו. מקורו של קפה מקיאטו הוא בברים איטלקיים כאשר המטרה היתה להבדיל בין המשקה שהזמינו לקוחות המבקשים מעט חלב בקפה האספרסו שלהם על ידי הוספת טיפת 'שמנת חלב'. במסורת האיטלקית, קפוצ'ינו הוא המשקה המושלם כשאוכלים ארוחת בוקר בבר, ולא צורכים אותו בדרך כלל בשעות אחרות במהלך היום. עם זאת, מחוץ לאיטליה הוא נחשב לקינוח מעורר תיאבון שאפשר להתענג עליו בכל שעה של היום.

קפה לאטה נוצר עבור אלה המעדיפים להפחית את עוצמת קפה האספרסו מכיוון שהוא מכיל יותר חלב נוזלי ופחות קצף מאשר קפוצ'ינו. הקפה הלבן השטוח, שמקורו באוסטרליה, הוא קפה לאטה קטן יותר, שנעשה עם זריקה כפולה של קפה ועם פחות קצף מקפוצ'ינו.
לבסוף, יש את הקורטדו: מקורו בספרד והוא פופולרי מאוד בבתי קפה במדריד. הוא מוגש בכוס ומורכב מאספרסו קפה ארוך יותר מזה האיטלקי (כ-30 מ"ל) עם כמות שווה של חלב מוקצף.

הסוד של המשקאות הללו טמון בקצף: הוא חייב להיות אחיד ונימוח כמו חלב קרמי קטיפתי וקומפקטי, וללא בועות אוויר מקרוסקופיות על פני השטח.

כדי להכין אותו בבית, חשוב להקציף חלב או לייצר קיטור.
במקרה של קיטור, מלאו קנקן או כוס בחלב בטמפרטורת המקרר (כ-5 מעלות צלזיוס). הכניסו את פיית הקיטור כסנטימטר אחד מתחת לפני החלב והפעילו את פעולת הקיטור. יש להטות את הכד כדי ליצור מערבולת קלה שתשלב אוויר ותיצור קצף מושלם.

חשוב להשתמש בחלב מפוסטר טרי ואיכותי.
ככל שהחלב קרוב יותר לתאריך התפוגה שלו, כך הבועות שנוצרות עם הקצף יהיו פחות יציבות, כלומר הן יתפוצצו מיד לאחר ההכנה.
לאחר שהתקבל קצף יפה, אפשר לנסות לקשט את הקפוצ'ינו שלנו וליצור את צורות התפוח, הלב והעלים הקלאסיות. על מנת להשיג זאת צריך קנקן חלב עם פיה בולטת ומעט מיומנות ידנית. שיטה קלה יותר לקישוט היא להשתמש בשבלונות ולפזר על הקצף קקאו מריר.

הקצף המושלם למשקאות קלאסיים על בסיס קפה

מקציף החלב MFF11 מבית SMEG הופך כל הכנת חלב לקלה ומקצועית, ומביא ליצירת קצף מושלם לחלב חם וקר כאחד – ממש כמו בבית קפה, אך בנוחות של הבית שלך.

ליהנות מחוויית הבר האיטלקי בנוחות של ביתכם

מכונת הקפה המקצועית של SMEG מדגם EGF03 מאפשרת לכם להתאים אישית כל שלב בהכנת הקפה שלכם בצורה מקצועית, ומאפשרת גם להכין משקאות על בסיס חלב באמצעות פיית הקיטור המקצועית.

 

בפנים

דרכי הקפה

סיפורים, טריוויה והשראה להפוך למומחה אמיתי לקפה ולהכין את הקפה האהוב עליך בצורה מקצועית בבית.